Boligannonse Facebook

Om du ønsker å spare noen kroner på å selge boligen din, så bør du vurdere å publisere en boligannonse på Facebook. Vi kan naturligvis ikke garantere deg en rask salgsprosess, men det vil være en særdeles effektiv måte å nå ut til mange mennesker samtidig.

Facebook er også et godt alternativ hvis du ønsker å lade stemningen for et eventuelt boligsalg på et senere tidspunkt.

I denne artikkelen skal vi se nærmere på hvordan du kan bruke Facebook til å selge boligen din, og hvordan du kan markedsføre boligannonsen din i sosiale medier. I tillegg vil vi gi deg noen tips til hvor du kan få hjelp til å skrive meglertekst akkurat når du trenger det.

PC med Facebook på skjermen

Hvordan bruke Facebook til boligsalg?

Boligsalg er ofte noe folk forbinder med eiendomsmeglerfirma og nettbaserte plattformer som Eiendom på finn.no. Men dagens samfunn har blitt såpass teknologisk og moderne at det ikke stopper der lenger. I dag kan du faktisk bruke sosiale medier som Facebook til boligsalg.

Som de fleste av oss vet så er Facebook en av de mest populære plattformene innenfor sosiale medier. Før baserte dette mediet seg på å sende venneforespørsler, poke hverandre og skrive på hverandres ‘’vegger’’. Men Facebook har ekspandert i veldig stor grad siden den gang.

I dag kan Facebook brukes til så mye mer, deriblant å skaffe seg jobb (ved å publisere et innlegg og krysse fingrene for at det dukker opp på tidslinjen til den rette personen) og boligsalg. Selge boligen din kan du gjøre ved å opprette en salgsannonse på Facebook Marketplace.

Hvis du ikke er særlig teknisk anlagt, så kan dette høres ganske komplisert ut. Vi kan imidlertid berolige deg å si at det er mye enklere enn det høres ut. Ta deg tid til å ta noen gode bilder av salgsobjektet, skriv en god meglertekst og så vil Facebook guide deg gjennom resten av prosessen.

Møbler i et hus som vises digitalt

Markedsfør din bolig i sosiale medier

Men sosiale medier kan brukes til mer enn kun boligsalg. Når du har hatt bilder av salgsobjektet ditt, skrevet en god meglertekst og publisert salgsannonsen på Facebook, så må du markedsføre annonsen din. Også dette kan du gjøre i sosiale medier.

Hensikten med markedsføring er å spre ordet om noe. I dette tilfellet kan noe defineres som at du skal selge boligen din. Å markedsføre salgsannonsen er avgjørende for at salgsprosessen skal bli vellykket. Målet med markedsføringen er å få noen til å kjøpe boligen din.

Hvis du har opprettet en boligannonse på Facebook Marketplace, så er selv det å dele annonsen til din private Facebook-profil en form for markedsføring. For å spre ordet enda mer kan du spørre dine nærmere venner og familie om de også har lyst til å dele boligannonsen.

Du kan også bruke sosiale medier som bilde- og videodelingstjenesten Instagram til å markedsføre boligen din. Det blir stadig mer vanlig at kjærestepar oppretter en Instagram-konto for adressen når de flytter sammen, og det kan alltids brukes til denne typen markedsføring på et senere tidspunkt.

Bolig med WiFi er en stor fordel

Boligannonse på Facebook sparer deg mange kroner

For oss som har levd en stund, så har det ikke alltid vært vanlig å selge bolig på Facebook. Før i tiden fungerte dette begrepet som et slags synonym for Eiendomsmegler 1, Notar, Eiendom på finn.no og lignende nettsider. Men nå er det altså like vanlig å selge bolig på sosiale medier som Facebook.

Å selge bolig på Facebook og å hyre inn et eiendomsmeglerfirma er to vidt forskjellige prosesser. Førstnevnte faller inn under kategorien privatsalg, mens sistnevnte er en form for offentlig salg. Det som skiller disse to salgsformene fra hverandre er at sistnevnte er mye dyrere enn førstnevnte.

Det å hyre inn et eiendomsmeglerfirma til å selge boligen din er en svært kostbar prosess. Du må betale både meglerhonorar og andre omkostninger som markedsføring, takstvurdering, tilstandsrapport og innhenting av informasjon fra ulike instanser.

Å få gjennomført en taksering, utstedelse av nødvendige vurderinger og rapporter og innhenting av informasjon vil naturligvis være nødvendig uansett hvor du velger å selge boligen din. Men meglerhonorar og markedsføring er noe av det som faller bort ved boligsalg på Facebook.

Boligannonser må skrives.

Motta hjelp til å skrive meglertekst!

Å skrive meglertekst er altså noe både profesjonelle meglere og privatpersoner kan være nødt til å gjøre. Den eneste forskjellen er at sistnevnte setter seg selv i den aktuelle situasjonen. Det gjør for så vidt megleren også, men det er på en litt annen måte.

Er du en privatperson som skal selge boligen din gjennom Facebook? Eller jobber du som megler og gruer deg til hver eneste gang du skal skrive meglertekst? Uansett hvilken av disse beskrivelsen som passer til deg, så er det mulig å få hjelp til dette. Det kan du få gjennom Din Meglertekst.

Din Meglertekst er en av Din Gruppens merkevarer, og vårt tekstforfatterteam produserer meglertekster som vil få salgsobjektet til å høres ut som en ekte drøm. Ved å la oss hjelpe deg å skrive dine meglertekster, så garanterer vi økt interesse rundt boligen som skal selges.

Ønsker du å lande flere kunder, uten at du trenger å bruke mange timer på å skrive meglertekstene selv? Ta kontakt med oss i Din Meglertekst i dag! Enklere enn det blir det ikke.